Restrykcyjnie, ale zdrowo i smacznie

Nie tylko odchudzanie

Autorka publikacji “Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej w postaci płynnej. Koktajle, soki, zupy, przekąski“, Beata Anna Dąbrowska, przekonuje czytelnika, że zmiana nawyków żywieniowych powinna być trwała. Oczywiście, sugerowane sześć tygodni wystarczy, by doprowadzić ciało do wymarzonej sylwetki, jednak utrzymanie tego stanu wymaga od nas całkowitej zmiany podejścia do spożywania posiłków. Kluczowym, względem dietetyczki, jest zrezygnowanie z pokarmów mięsnych oraz nieprzekraczanie przyjmowania 800 kalorii dziennie. Przyjmowanie jedzenia w formie płynnej lub półpłynnej sprawia, że o wiele szybciej wchłaniamy zawarte w nim witaminy i mikroelementy, nasze trawienie jest szybsze i dzięki temu nic nie jest odkładane w postaci tkanki tłuszczowej.

Książka posiada obszerne omówienie Ewy Dąbrowskiej, autorki opatentowanej przez siebie diety, którą udoskonalała przez dekady. Powołuje się na zbawienny wpływ warzyw i owoców na nasz organizm oraz przekonuje, że stosując jej plan żywieniowy możemy całkowicie pozbyć się alergii spożywczej oraz podbudować odporność. Zalety będą widoczne nie tylko w sferze fizycznej, dzięki właściwemu stosowaniu zaleceń możemy pozbyć się problemów ze snem, a nawet nerwicy lub lekkiej depresji. Opracowana publikacja dostarcza gotowych planów i menu, zawiera sugestie odnośnie łączenia składników oraz sposoby ich przyrządzania (2/3 gotowanych produktów, 1/3 surowych).

Zmień nastawienie

Restrykcje diety mogą z początku zniechęcać, podobnie jak początkowe skutki uboczne diety – takie jak bóle głowy, zawroty i nadmierna senność. Wszystkie objawy, jak zarzeka się autorka, znikają w przeciągu tygodnia, a nasz organizm przestawia się na nowy sposób działania. Podejście jest kluczem do sukcesu, właściwa dbałość o zdrowie powinna być naszym priorytetem. Książka podaje kilka sposobów kontroli posiłków, zawiera również miejsce na notatki, gdzie możemy zliczać dzienne spożycie, kalorie oraz tworzyć podsumowania.

Należy pamiętać, że dieta jest przeznaczona dla osób zdrowych, które nie borykają się z poważnymi problemami zdrowotnymi. Oczywiście służy poprawie zdrowia, ale w niektórych wypadkach może okazać się niemożliwa do zrealizowania, mimo silnej woli i samozaparcia. Powinny z niej zrezygnować kobiety w ciąży, nastolatki oraz osoby mające problemy krążeniowe, sercowe i nefrologiczne. Ważnym krokiem, nawet dla tych, którzy z rozpoczęciem diety muszą poczekać, jest zaprzestanie spożywania mięsa, które można zastąpić składnikami bogatszymi odżywczo.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez rawpixel.com - pl.freepik.com
Read more

Zdrowie idzie w parze ze smukłą sylwetką

Zdrowie zaklęte w 800 kaloriach

Tyle, a jak wskazuje autorka, Beata Anna Dąbrowska, aż tyle jest potrzebne człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania. W swojej publikacji “Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej w postaci płynnej. Koktajle, soki, zupy, przekąski” (https://www.taniaksiazka.pl/dieta-warzywno-owocowa-dr-ewy-dabrowskiej-w-postaci-plynnej-koktajle-soki-zupy-przekaski-beata-anna-dabrowska-p-1382285.html) przekonuje, że całkowita rezygnacja ze spożywania mięsa, a dodatkowo przyjmowanie posiłków wyłącznie w płynnej lub półpłynnej formie ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Nie tylko będziemy w stanie zgubić nadprogramowe kilogramy, ale przede wszystkim w znacznym stopniu zwiększymy swoją odporność, poprawimy układ trawienny i krążenie oraz, w niektórych wypadkach, możemy pozbyć się lekkiej depresji oraz zaburzeń snu. Publikację poprzedza obszerny wstęp Ewy Dąbrowskiej, autorki diety owocowo-warzywnej, która opisuje swoje długoletnie badania odnośnie wegetariańskiego sposobu żywienia.

Poza tytułowymi zupami, sosami i przekąskami dostajemy przepisy na musy, sorbety oraz przeciery – w większości z przetworzonych warzyw. Owoce pełnią tu funkcję dodatku, dokładnie wytłumaczone jest jakie można łączyć z warzywami, by uzyskać zadowalające efekty odchudzania. Posiłki, wbrew pozorom, są sycące i przede wszystkim smaczne, również ze względu na dodatki przypraw, które są sugerowane w każdym z nich. Niezwykle ważnym jest dostosowanie się do wszystkich zasad, często reżimowych, ponieważ tylko wtedy dieta przyniesie oczekiwane rezultaty.

Zdrowie, raz!

Autorka przekonuje, że prezentowany plan żywieniowy jest prostą drogą do odzyskania pełni zdrowia i odporności. Zaznacza jednak, że dieta nie jest przeznaczona dla wszystkich. Korzystać z niej mogą osoby zdrowe, bez problemów z nerkami, krążeniem, również nie powinny po nią sięgać kobiety w ciąży i dziewczęta w okresie dojrzewania. Bardzo trudny może okazać się pierwszy tydzień oczyszczania, kiedy mogą dokuczać nam bóle głowy, zawroty i nadmierna senność czy rozdrażnienie. Wszystkie objawy powinny ustąpić bez ingerencji medycznej.

Program żywieniowy jest dostosowany do sześciu tygodni stosowania, ale zawiera też sugestie odnoszące się do wychodzenia z diety. Sugeruje się całkowitą rezygnację ze spożywania mięsa (jeśli nie nastąpiła do tej pory) oraz poświęcanie jednego dnia w tygodniu na oczyszczanie pokarmami płynnymi (dowolny dzień z przeprowadzonej diety). Zmiana nawyków może okazać się zbawienna dla naszego organizmu, długofalowo przynosi wyższą odporność oraz jest w stanie zniwelować wszelkie alergie pokarmowe.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez pvproductions - pl.freepik.com
Read more

Odzyskaj zdrowie w zaledwie sześć tygodni

Owoce i warzywa. Nic więcej

Beata Anna Dąbrowska prezentuje czytelnikom publikację, opartą na opatentowanym sposobie żywienia. Dieta, określona na nie więcej niż sześć tygodni, ma za zadanie pozbawić nas zbędnych kilogramów, dodatkowo poprawić układ odpornościowy i trawienny, a nawet wyleczyć z bezsenności i depresji. “Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej w postaci płynnej. Koktajle, soki, zupy, przekąski” (https://www.taniaksiazka.pl/dieta-warzywno-owocowa-dr-ewy-dabrowskiej-w-postaci-plynnej-koktajle-soki-zupy-przekaski-beata-anna-dabrowska-p-1382285.html) opiera się w całości na rezygnacji z mięsa i przyjmowaniu maksymalnie 800 kalorii dziennie. Książka posiada opracowany plan żywieniowy, przykładowe przepisy oraz szereg porad dotyczących poprawy zdrowia. Wbrew pozorom tego rodzaju dieta nie jest nudna, a posiłki są bardzo smaczne i przede wszystkim sycące.

Najważniejszym w podejściu do diety jest zmiana nastawienia i restrykcyjne podporządkowanie się jej wymogom. Z początku może faktycznie przysparzać trudności, mogą pojawić się bóle i zawroty głowy. Plan żywieniowy nie jest zalecany osobom o złej kondycji fizycznej, mających problemy nefrologiczne oraz kobietom w ciąży i młodym dziewczynom. Autorka opisuje zbawienny wpływ na organizm i samopoczucie osób ją stosujących, zauważa podwyższenie energii i przede wszystkim większą odporność na infekcje i alergeny.

Magia zaklęta w darach natury

Publikację poprzedza obszerny wstęp dr Ewy Dąbrowskiej, która rozpisuje się o zbawiennym wpływie dań bezmięsnych na nasz układ odpornościowy. Z początku wchodzimy w świat samej diety, w której podział następuje na warzywa gotowane (2/3 porcji dziennej) i surowe (1/3). Płynna lub półpłynna forma jest lepiej przyswajana przez organizm, a właściwe łączenie składników zapewni nam upragniony sukces. Zawarta jest lista owoców, które nie powodują nagłego wzrostu cukru, tych, które łatwo się trawią i “współpracują” z warzywami przy gubieniu kalorii. Co ważne, nie zostajemy pozostawieni sami sobie po zakończeniu kuracji – otrzymujemy porady o tym, w jaki sposób skutecznie wyjść z diety i jak zachować jej ważne elementy jako podstawę naszego dalszego żywienia. Zalecane są tu głodówki lub dni oczyszczające, które są kopią jednego z dni diety.

Proponowany w książce styl życia opiera się na całkowitej rezygnacji z mięsa i nastawieniu na spożywanie posiłków wyłącznie z konieczności dostarczania sobie paliwa do działania. Książka zawiera artykuły motywacyjne, a także miejsce na nasze notatki i tabelę, w której możemy pilnować właściwego przebiegu diety. Autorka zapewnia, że przy właściwej motywacji, elementy diety są trwałe i nie grozi nam efekt jo-jo.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez svetlanasokolova - pl.freepik.com
Read more