Odzyskaj zdrowie w zaledwie sześć tygodni

Owoce i warzywa. Nic więcej

Beata Anna Dąbrowska prezentuje czytelnikom publikację, opartą na opatentowanym sposobie żywienia. Dieta, określona na nie więcej niż sześć tygodni, ma za zadanie pozbawić nas zbędnych kilogramów, dodatkowo poprawić układ odpornościowy i trawienny, a nawet wyleczyć z bezsenności i depresji. “Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej w postaci płynnej. Koktajle, soki, zupy, przekąski” (https://www.taniaksiazka.pl/dieta-warzywno-owocowa-dr-ewy-dabrowskiej-w-postaci-plynnej-koktajle-soki-zupy-przekaski-beata-anna-dabrowska-p-1382285.html) opiera się w całości na rezygnacji z mięsa i przyjmowaniu maksymalnie 800 kalorii dziennie. Książka posiada opracowany plan żywieniowy, przykładowe przepisy oraz szereg porad dotyczących poprawy zdrowia. Wbrew pozorom tego rodzaju dieta nie jest nudna, a posiłki są bardzo smaczne i przede wszystkim sycące.

Najważniejszym w podejściu do diety jest zmiana nastawienia i restrykcyjne podporządkowanie się jej wymogom. Z początku może faktycznie przysparzać trudności, mogą pojawić się bóle i zawroty głowy. Plan żywieniowy nie jest zalecany osobom o złej kondycji fizycznej, mających problemy nefrologiczne oraz kobietom w ciąży i młodym dziewczynom. Autorka opisuje zbawienny wpływ na organizm i samopoczucie osób ją stosujących, zauważa podwyższenie energii i przede wszystkim większą odporność na infekcje i alergeny.

Magia zaklęta w darach natury

Publikację poprzedza obszerny wstęp dr Ewy Dąbrowskiej, która rozpisuje się o zbawiennym wpływie dań bezmięsnych na nasz układ odpornościowy. Z początku wchodzimy w świat samej diety, w której podział następuje na warzywa gotowane (2/3 porcji dziennej) i surowe (1/3). Płynna lub półpłynna forma jest lepiej przyswajana przez organizm, a właściwe łączenie składników zapewni nam upragniony sukces. Zawarta jest lista owoców, które nie powodują nagłego wzrostu cukru, tych, które łatwo się trawią i “współpracują” z warzywami przy gubieniu kalorii. Co ważne, nie zostajemy pozostawieni sami sobie po zakończeniu kuracji – otrzymujemy porady o tym, w jaki sposób skutecznie wyjść z diety i jak zachować jej ważne elementy jako podstawę naszego dalszego żywienia. Zalecane są tu głodówki lub dni oczyszczające, które są kopią jednego z dni diety.

Proponowany w książce styl życia opiera się na całkowitej rezygnacji z mięsa i nastawieniu na spożywanie posiłków wyłącznie z konieczności dostarczania sobie paliwa do działania. Książka zawiera artykuły motywacyjne, a także miejsce na nasze notatki i tabelę, w której możemy pilnować właściwego przebiegu diety. Autorka zapewnia, że przy właściwej motywacji, elementy diety są trwałe i nie grozi nam efekt jo-jo.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez svetlanasokolova - pl.freepik.com