Restrykcyjnie, ale zdrowo i smacznie

Nie tylko odchudzanie

Autorka publikacji “Dieta warzywno-owocowa dr Ewy Dąbrowskiej w postaci płynnej. Koktajle, soki, zupy, przekąski“, Beata Anna Dąbrowska, przekonuje czytelnika, że zmiana nawyków żywieniowych powinna być trwała. Oczywiście, sugerowane sześć tygodni wystarczy, by doprowadzić ciało do wymarzonej sylwetki, jednak utrzymanie tego stanu wymaga od nas całkowitej zmiany podejścia do spożywania posiłków. Kluczowym, względem dietetyczki, jest zrezygnowanie z pokarmów mięsnych oraz nieprzekraczanie przyjmowania 800 kalorii dziennie. Przyjmowanie jedzenia w formie płynnej lub półpłynnej sprawia, że o wiele szybciej wchłaniamy zawarte w nim witaminy i mikroelementy, nasze trawienie jest szybsze i dzięki temu nic nie jest odkładane w postaci tkanki tłuszczowej.

Książka posiada obszerne omówienie Ewy Dąbrowskiej, autorki opatentowanej przez siebie diety, którą udoskonalała przez dekady. Powołuje się na zbawienny wpływ warzyw i owoców na nasz organizm oraz przekonuje, że stosując jej plan żywieniowy możemy całkowicie pozbyć się alergii spożywczej oraz podbudować odporność. Zalety będą widoczne nie tylko w sferze fizycznej, dzięki właściwemu stosowaniu zaleceń możemy pozbyć się problemów ze snem, a nawet nerwicy lub lekkiej depresji. Opracowana publikacja dostarcza gotowych planów i menu, zawiera sugestie odnośnie łączenia składników oraz sposoby ich przyrządzania (2/3 gotowanych produktów, 1/3 surowych).

Zmień nastawienie

Restrykcje diety mogą z początku zniechęcać, podobnie jak początkowe skutki uboczne diety – takie jak bóle głowy, zawroty i nadmierna senność. Wszystkie objawy, jak zarzeka się autorka, znikają w przeciągu tygodnia, a nasz organizm przestawia się na nowy sposób działania. Podejście jest kluczem do sukcesu, właściwa dbałość o zdrowie powinna być naszym priorytetem. Książka podaje kilka sposobów kontroli posiłków, zawiera również miejsce na notatki, gdzie możemy zliczać dzienne spożycie, kalorie oraz tworzyć podsumowania.

Należy pamiętać, że dieta jest przeznaczona dla osób zdrowych, które nie borykają się z poważnymi problemami zdrowotnymi. Oczywiście służy poprawie zdrowia, ale w niektórych wypadkach może okazać się niemożliwa do zrealizowania, mimo silnej woli i samozaparcia. Powinny z niej zrezygnować kobiety w ciąży, nastolatki oraz osoby mające problemy krążeniowe, sercowe i nefrologiczne. Ważnym krokiem, nawet dla tych, którzy z rozpoczęciem diety muszą poczekać, jest zaprzestanie spożywania mięsa, które można zastąpić składnikami bogatszymi odżywczo.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez rawpixel.com - pl.freepik.com